wtorek, 21 stycznia 2014

O przyjaźni słów kilka..

Dzisiaj postanowiłam napisać trochę o jednej z najważniejszych, o ile nie najważniejszej wartości w moim życiu- przyjaźni. W dzisiejszych czasach znalezienie osoby, której możemy ufać bezgranicznie i która pomaga nam zupełnie bezinteresownie jest bardzo trudne. Wiem sporo na ten temat. Ja jestem raczej osobą nieufną, więc tym bardziej jest to dla mnie ciężkie. Przez kilka lat tkwiłam w przyjaźni, która w pewien sposób mnie ograniczała. Dzięki kilku zmianom w moim życiu przekonałam się, że nie jestem sama, że mam kogoś zawsze mogę liczyć, komu mogę ufać, kto pomoże mi w każdej sytuacji. Obecnie mam 3, no może 4 osoby, którym ufam bezgranicznie. One były przy mnie, kiedy tego potrzebowałam, nadal są i zawsze będą. Dobrze opisuje mnie cytat, który gdzieś kiedyś znalazłam: "Nie mam wielu prawdziwych przyjaciół, dlatego ci, których mam, są dla mnie ogromnie ważni. Są starannie dobrani i kocham ich wszystkich" To są ludzie najważniejsi dla mnie. Jest jeszcze kilka osób, też ważnych, którym zawsze staram się pomóc, ale to już nie to. Całkowicie zgadzam się z panią Katarzyną Groniec, która powiedziała: "Nie przyjaźnię się z wielką liczbą osób. Nie lubię być samotna, ale lubię być sama" Dokładnie tak mam. Czasami bywam typem samotnika, lubię pobyć sama ze swoimi myślami. Ale myśli się łatwiej, kiedy wie się, że jest ktoś, kto myśli tak samo. Myślę, że przyjaźnie zawarte najwcześniej przetrwają najdłużej. Że przetrwają do końca. Dla przyjaźni czasami warto również się poświęcić, dokonać czegoś wydawałoby się niemożliwego. Bo, jak słusznie twierdził Voltaire "Wszelkie wartości świata nie są warte dobrej przyjaźni". Nie będę Was już dłużej zanudzać, dodam jeszcze kilka cytatów. Pamiętajcie, prawdziwa przyjaźń jest jednym z najpiękniejszych darów, doceniajcie ją. Pamiętajcie też, że prawdziwa przyjaźń polega na akceptowaniu siebie nawzajem, podziwianiu zalet i tolerowaniu wad. Jeżeli więc przyjaciel chce Cię zmienić, zwyczajnie nim nie jest.

Kilka moich ulubionych cytatów o przyjaźni: 
"Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, gdy nasze skrzydła zapominają jak latać" 
"Przyjaciel to ktoś, kto daje Ci totalną swobodę bycia sobą" 
"Przyjaciel przychodzi, gdy cały świat odchodzi"
"Nie walcz o przyjaźń, o prawdziwą nie trzeba, o fałszywą nie warto" 
"Zgodność myślenia rodzi przyjaźń" 
"Najlepszym przyjacielem jest ten, kto nie pytając o powód smutku, potrafi sprawić, że znów wraca radość" 
"Przyjaciel to człowiek, który wie o Tobie wszystko, a mimo to wciąż Cię lubi"
"I trzeba być wielkim przyjacielem i mocnym przyjacielem, żeby przyjść i przesiedzieć z kimś całe popołudnie tylko po to, żeby nie czuł się samotny. Odłożyć swoje ważne sprawy i całe popołudnie poświęcić na trzymanie kogoś za rękę" 









I  moje ukochane piosenki o przyjaźni: 




7 komentarzy:

  1. jak dla mnie wazniejsza jest miłość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne wartości w życiu :) miłość według mnie też jest bardzo ważna, ale jeśli między dwojgiem, nawet kochających się ludzi nie ma przyjaźni, to związek długo nie przetrwa, bo nie ma wzajemnego zaufania i zrozumienia. Ale to tylko moje zdanie :)

      Usuń
  2. jak zwykle świetnie piszesz ! Moim zdaniem to ty powinnaś jakąś książkę napisać , świetnie to wszystko piszesz , aż po prostu chce się czytać więcej twoich postów :) Oby tak dalej !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha nikt by tej książki nie kupił chyba xd ale dziękuję ! <3

      Usuń
  3. ciężko znaleźć przyjaźń, faktycznie, dobrze że mi się udało! :)
    super notka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi też na szczęście się udało :)
    Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej jakie ładne zdjęcia *.*
    Dziękuję bardzo za odwiedzenie mnie i zostawienie po sobie śladu. Oczywiście obserwuję :D
    Zapraszam ponownie http://peaceee-loveee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

~ Obraźliwe i wulgarne komentarze nie będą akceptowane
~ Zawsze odwdzięczam się obserwacjom za obserwacje
~ Każdy miły komentarz , daje mi dużo motywacji do dalszego pisania